Pengikut

Mustika's Guest

Ahad, 7 Jun 2009

Kejamkah Kita?

Catatan ini aku ambil dari ruangan Buletin Tagged...

Baca dan hayatilah...
sekiranya perlu, ambillah ia sebagai iktibar...

"Pada suatu hari..ada ssorg datang dlm hidup kita.. dan kita tak pernah harapkan kehadirannya.. namun dia tetap meminta supaya kita menerima cintanya.. dan setelah sekian lama kita tutup pintu hati..akhirnya kita bukakan jugak utk dirinya..wpun dengan penuh hati2 kerana kita sentiasa rasa takut utk bercinta lagi..

Dalam perlahan2.. kita mula menyemai kasih, kita mula rasa rindu dan rasa syg yg amat mendalam. Kerana mmg benarlah cinta ini boleh dipupuk.. Dan hati kita cumalah utknya.. Dan peringkat yg paling bahaya apabila kita mula sanggup berkorban utk dirinya.. Kita korbankan segalanya.. masa, wang ringgit dan maruah diri semata2 kerana cintakannya.. Semuanya kerana syg dan cintakannya.. Wpun dgn kawan kita sanggup berkorban..apatah lagi utk kekasih hati... kerana mungkin kita sendiri pernah merasai kesusahan itu dan kita cuma ingin menolong..

Dan tiba2 kita tersedar apabila dia sebenarnya tidak pernah pun syg dan cintakan kita.. Dalam hati dia tidak pernah ada sedikit pun perasaan syg itu. Rupa2nya selama nie dia cuma mempermainkan perasaan kita sbb ingin mengambil kesempatan dari kita. Ingin mempergunakan kebaikan kita...Dan bila dia dah dapat segalanya.. dia mula meninggalkan kita..

Adakah kita yg bersalah kerana terlalu baik? Atau kita terlalu bodoh? Atau kita terlalu naif dgn dunia skrg? So, kalau kita dalam kesusahan.. jgn harapkan pertolongan daripada sesiapa kerana kita sendiri yg mencipta dunia ini supaya ianya menjadi sebegini kejam. Dan sekiranya ada sesiapa yg mengharapkan pertolongan daripada kita... lebih baik kita sentiasa berfikiran negatif..."


~Renung² dan fikir² kan lah wahai wira dan wirawati sekalian....~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

COMMENTS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...