Pengikut

Mustika's Guest

Sabtu, 20 Jun 2009

ada-ada aje...erm....

Satu pasangan kekasih sedang memecut melebihi 100 km/jam di jalanraya.




Gadis : Perlahankanlah sikit moto nie..saya takut la..

Si Lelaki : Tak nak..bawak laju-laju macam nie ler seronok..

Gadis : Tak..tak seronok pun..tolonglah..saya takut sangat nie..

Si Lelaki : Kalau awak nak saya perlahankan motosikal nie..awak kena kata awak cintakan saya dulu..

Gadis : Ok.
Saya cintakan awak !

Si Lelaki : Ok..sekarang peluk saya kuat-kuat.


* Si Gadis Memeluk Lelaki tadi dengan erat *

Si Lelaki : Awak..boleh awak tolong tanggalkan topi keledar saya tak?? Kemudian pakaikan kat awak..Saya rasa tak selesa lah..



Dalam surat khabar keesokkan harinya.....

Sebuah motosikal telah berlanggar dengan satu bangunan akibat kegagalan fungsi brek. Dua mangsa yang terlibat dalam kemalangan tersebut, dan hanya satu daripada mereka terselamat. Kisah sebenarnya, semasa sedang menuruni jalan tersebut, Si Lelaki telah mendapati yang brek motosikalnya tak berfungsi, tetapi dia tidak mahu kekasihnya tahu. Sebaliknya, dia meminta kekasihnya tadi mengungkapkan perkataan ¿ Saya cintakan awak ¿ dan merasakan dakapan terakhir kekasihnya, dia juga memberikan topi keladernya kepada Si Gadis mengharapkan kekasihnya itu selamat..walaupun itu bereti dia akan terkorban. Jadi sekiranya anda ada seseorang yang amat anda cintai dan ambil berat, beritahu dia yang anda cintakannya. Semoga kita masih punya waktu untuk mengucapkannya.

IQRA'

Bacalah sehingga habis.....
Saya hampir membuang email ini namun
saya telah diberi keberkatan untuk
membaca terus hingga ke penghujung.
ALLAH , bila saya membaca e-mail ini,
saya fikir saya tidak ada masa untuk
ini.... Lebih lebih lagi diwaktu kerja.
Kemudian saya tersedar bahawa
pemikiran semacam inilah yang..
Sebenarnya , menimbulkan pelbagai
masaalah di dunia ini.


Kita cuba menyimpan ALLAH didalam
MASJID pada hari Jumaat..
Mungkin malam JUMAAT?
Dan sewaktu solat MAGRIB SAJA?
Kita suka ALLAH pada masa kita
sakit....


Dan sudah pasti waktu ada kematian...
Walau bagaimanapun kita tidak ada masa
atau ruang untuk ALLAH waktu bekerja
atau bermain?


Kerana.. Kita merasakan diwaktu itu
kita mampu dan sewajarnya mengurus
sendiri tanpa bergantung padaNYA..
Semoga ALLAH mengampuni aku kerana
menyangka. .Bahawa nun di sana masih
ada tempat dan waktu dimana ALLAH
bukan lah yang paling utama dalam
hidup ku. (nauzubillah)


Kita sepatutnya senantiasa mengenang
akan segala yang telah DIA berikan
kepada kita.


DIA telah memberikan segala-galanya
ke pada kita sebelum kita meminta.
RENUNGKANLAH!


Sebarkan lah seandaianya ANDA BENAR-
BENAR MENGHAYATI!!
Ya aku CINTA ALLAH!!
Dia adalah sumber kewujudanku dan
Penyelamatku


IA lah yang mengerakkan ku setiap
detik dan hari. TanpaNYA aku adalah
HAMPAS yang tak berguna.
Ini adalah ujian yang mudah.
Kalau anda benar meyintai ALLAH dan
tidak berasa malu akan segala kebaikan
yang telah diberi ALLAH kepada mu...
Kirimkan kepada orang dan kepada
pengirim anda.


Sekarang!!! Anda ada masa kah untuk
berbuat demikian?
Pastika n anda scroll hingga ke
penghabisan.Susah vs. Senang
Kenapa susah sangat nak sampaikan
kebenar an?
Kenapa mengantuk dalam MASJID tetapi
sebaik saja selesai ceramah kita segar
kembali?


Kenapa mudah sekali membuang e-mail
agama tetapi kita bangga mem "forward"
kan email yang tak senonoh?
Hadiah yang paling istemewa yang
pernah kita terima.
Solat adalah yang terbaik....
Tidak perlu bayaran , tetapi ganjaran
lumayan.


Notes: Tidak kah melucukan betapa
mudahnya bagi manusia TIDAK Beriman
PADA ALLAH setelah itu hairan
kenapakah dunia ini menjadi neraka
bagi mereka.


Tidakkah melucukan bila seseorang
berkata "AKU BERIMAN PADA ALLAH"
TETAPI SENTIASA MENGIKUT SYAITAN.
(who, by the way, also "believes" in
ALLAH ).


Tidakkah melucukan bagaimana anda
mampu hantar ribuan email lawak yang
akhirnya tersebar bagai api yang tidak
terkawal., tetapi bila anda hantar
email mengenai ISLAM , ramai orang
fikir 10 kali untuk berkongsi.

peringatan buat manusia

Assalamualaikum ....
Hanya Ingin Mengingatkan.....

Kubur Setiap Hari Menyeru Manusia Sebanyak Lima (5) Kali ...

1.Aku rumah yang terpencil,maka kamu akan senang dengan selalu membaca Al-Quran.
2.Aku rumah yang gelap,maka terangilah aku dengan selalu solat malam.
3.Aku rumah penuh dengan tanah dan debu,bawalah amal soleh yang menjadi hamparan.
4.Aku rumah ular berbisa,maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawar.
5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nakir,maka banyaklah bacaan
"Laa ilahaillallah, Muhammadar Rasulullah", supaya kamu dapat jawapan kepadanya.


Lima Jenis Racun dan Lima Penawarnya ....

1. Dunia itu racun,zuhud itu ubatnya.
2. Harta itu racun,zakat itu ubatnya.
3. Perkataan yang sia-sia itu racun,zikir itu ubatnya.
4. Seluruh umur itu racun,taat itu ubatnya.
5. Seluruh tahun itu racun,Ramadhan itu ubatnya.

(Kirimkan Untuk Rakan-Rakan Muslim Anda Yang Lain Sebagai Tanda Sahabatnya Sedang Mengingatinya ...)


Nabi Muhammad S.A.W bersabda:

Ada 4 di pandang sebagai ibu ", iaitu:

1. Ibu dari segala UBAT adalah SEDIKIT MAKAN
2. Ibu dari segala ADAB adalah SEDIKIT BERBICARA.
3. Ibu dari segala IBADAT adalah TAKUT BUAT DOSA.
4. Ibu dari segala CITA CITA adalah SABAR.


Berpesan-pesanlah kepada kebenaran dan kesabaran.
Beberapa kata renungan dari Qur'an :


Orang Yang Tidak Melakukan Solat:

Subuh : Dijauhkan cahaya muka yang bersinar
Zuhor : Tidak diberikan berkah dalam rezekinya
Asar : Dijauhkan dari kesihatan/kekuatan
Maghrib : Tidak diberi santunan oleh anak-anaknya.
Isyak : Dijauhkan kedamaian dalam tidurnya

Wassalam.

malam pertama kita

Satu hal sebagai bahan renungan Kita...
Tuk merenungkan indahnya malam pertama
Tapi bukan malam penuh kenikmatan duniawi semata
Bukan malam pertama masuk ke peraduan Adam Dan Hawa

Justeru malam pertama perkawinan kita dengan Sang Maut
Sebuah malam yang meninggalkan isak tangis sanak saudara

Hari itu... mempelai sangat dimanjakan
Mandipun...harus dimandikan
Seluruh badan Kita terbuka....
Tak ada sehelai benangpun menutupinya. .
Tak ada sedikitpun rasa malu...
Seluruh badan digosok dan dibersihkan
Kotoran dari lubang hidung dan anus dikeluarkan
Bahkan lubang-lubang itupun ditutupi kapas putih...

Itulah sosok Kita....
Itulah jasad Kita waktu itu

Setelah dimandikan.. ,
Kitapun dipakaikan gaun cantik berwarna putih
Kain itu ...jarang orang memakainya..
Kerana sangat terkenal bernama Kafan
Wangian ditaburkan kebaju Kita...
Bahagian kepala..,badan.., dan kaki diikatkan
Tataplah... tataplah...itulah wajah Kita
Keranda pelaminan... langsung disiapkan
Pengantin bersanding sendirian...

Mempelai diarak keliling kampung yang dihadiri tetangga
Menuju istana keabadian sebagai simbol asal usul
Kita diiringi langkah longlai seluruh keluarga
Serta rasa haru para handai taulan
Gamelan syahdu bersyairkan adzan dan kalimah Dzikir
Akad nikahnya bacaan talkin....
Berwalikan liang lahat..
Saksi-saksinya nisan-nisan.. yang telah tiba duluan
Siraman air mawar.. pengantar akhir kerinduan
Dan akhirnya.... tiba masa pengantin..
Menunggu dan ditinggal sendirian,
Tuk mempertanggungjawab kan seluruh langkah kehidupan

Malam pertama yang indah atau meresahkan..
Ditemani rayap-rayap dan cacing tanah
Di kamar bertilamkan tanah..

Dan ketika 7 langkah tlah pergi....
Sang Malaikat lalu bertanya.
Kita tak tahu apakah akan memperoleh Nikmat Kubur...
Ataukah Kita akan memperoleh Siksa Kubur.....
Kita tak tahu...Dan tak seorangpun yang tahu....

Ahad, 7 Jun 2009

Kejamkah Kita?

Catatan ini aku ambil dari ruangan Buletin Tagged...

Baca dan hayatilah...
sekiranya perlu, ambillah ia sebagai iktibar...

"Pada suatu hari..ada ssorg datang dlm hidup kita.. dan kita tak pernah harapkan kehadirannya.. namun dia tetap meminta supaya kita menerima cintanya.. dan setelah sekian lama kita tutup pintu hati..akhirnya kita bukakan jugak utk dirinya..wpun dengan penuh hati2 kerana kita sentiasa rasa takut utk bercinta lagi..

Dalam perlahan2.. kita mula menyemai kasih, kita mula rasa rindu dan rasa syg yg amat mendalam. Kerana mmg benarlah cinta ini boleh dipupuk.. Dan hati kita cumalah utknya.. Dan peringkat yg paling bahaya apabila kita mula sanggup berkorban utk dirinya.. Kita korbankan segalanya.. masa, wang ringgit dan maruah diri semata2 kerana cintakannya.. Semuanya kerana syg dan cintakannya.. Wpun dgn kawan kita sanggup berkorban..apatah lagi utk kekasih hati... kerana mungkin kita sendiri pernah merasai kesusahan itu dan kita cuma ingin menolong..

Dan tiba2 kita tersedar apabila dia sebenarnya tidak pernah pun syg dan cintakan kita.. Dalam hati dia tidak pernah ada sedikit pun perasaan syg itu. Rupa2nya selama nie dia cuma mempermainkan perasaan kita sbb ingin mengambil kesempatan dari kita. Ingin mempergunakan kebaikan kita...Dan bila dia dah dapat segalanya.. dia mula meninggalkan kita..

Adakah kita yg bersalah kerana terlalu baik? Atau kita terlalu bodoh? Atau kita terlalu naif dgn dunia skrg? So, kalau kita dalam kesusahan.. jgn harapkan pertolongan daripada sesiapa kerana kita sendiri yg mencipta dunia ini supaya ianya menjadi sebegini kejam. Dan sekiranya ada sesiapa yg mengharapkan pertolongan daripada kita... lebih baik kita sentiasa berfikiran negatif..."


~Renung² dan fikir² kan lah wahai wira dan wirawati sekalian....~

Sabtu, 6 Jun 2009

Testing

Test ini sudah dicuba dan kebenarannya sudah terbukti.
Pilihan anda menunjukkan keperibadian anda.

Anggap diri anda saat ini sedang memasuki sebuah rumah kecil di tepi sungai di tengah hutan tebal.
Setelah Anda buka pintunya dan masuk,
didalamnya terdapat:

7 tempat tidur kecil di sebelah kanan di sebelah kiri, terdapat meja makan yang dikelilingi 7 kerusi kecil.
Di tengah-tengah meja terdapat sebuah bekas dengan 6 macam buah.
Buah-buahan tersebut
terdiri daripada:

a. epal
b. pisang
c. jeruk
d. mangga
e. rambutan
f. papaya

Buah manakah yang akan anda pilih?
Pilihan anda akan menunjukkan sifat-sifat peribadi anda!
Berfikirlah dengan berhati-hati.

(JGN TGK JAWAPAN DI BAWAH DULU... ... PILIH DULU BUAH APA... ... )))
































Ini dia jawapannya...

a. jika anda pilih epal: bererti Anda adalah orang yang suka makan epal

b. jika anda pilih pisang: bererti Anda adalah orang yang suka makan pisang

c. jika anda pilih jeruk: bererti Anda adalah orang yang suka makan jeruk

d. jika anda pilih mangga: bererti Anda adalah orang yang suka makan mangga

e. jika anda pilih rambutan: bererti Anda adalah orang yang suka makan rambutan

f. Jika anda pilih papaya: bererti Anda adalah orang yang suka makan papaya

aderke... hehehehheh... ... hehehee... tipah tertipu .. hehehee..tak kan nak kena sorang pi le hantaq kat org lain... ..hehehehe (aku dah tekena.. ahakzs...)

Kecantikan

* Untuk membentuk bibir yang menawan..ucapkanlah kata-kata kebaikan..

* Untuk mendapatkan mata yang indah...carilah kebaikan pada setiap orang yang anda jumpai..

* Untuk mendapatkan bentuk badan yang langsing, berbagilah makanan dengan mereka yang kelaparan..

* Untuk mendapatkan rambut yang indah, mintalah seorang anak kecil untuk menyisirnya dengan jemarinya setiap hari..

* Untuk mendapatkan sikap tubuh yang indah, berjalanlah dengan segala ilmu pengetahuan, dan anda tidak akan pernah berjalan sendirian. Manusia, jauh melebihi segala ciptaan lain, perlu senantiasa berubah, diperbaharui, dibentuk kembali, dan diampuni..

* Jadi, jangan pernah kecilkan seseorang dari hati anda apabila sudah melakukan semuanya itu, ingatlah senantiasa, jika suatu ketika anda memerelukan pertolongan, akan senantiasa ada tangan terulur..

* Dan dengan bertambahnya usia anda, anda akan semakin mensyukuri telah diberi dua tangan, satu untuk menolong diri anda sendiri, dan satu lagi untuk menolong orang lain...

* Kecantikan wanita bukan terletak pada pakaian yang dikenakannya, bukan pada bentuk tubuhnya, atau cara dia menyisir rambutnya..

* Kecantikan wanita terdapat pada matanya, cara dia memandang dunia. Kerana di matanyalah terletak gerbang menuju ke setiap hati manusia, di mana cinta dapat berkembang..

* Kecantikan wanita, bukan pada kehalusan wajahnya, tetapi kecantikan yang murni, terpancar pada jiwanya, yang dengan penuh kasih memberikan perhatian dan cinta yang dia berikan dan kecantikan itu akan tumbuh sepanjang waktu..

MUTIARA KATA

Kadang-kadang ALLAH Sembunyikan Matahari,DIA Turunkan Hujan,Ribut dan Petir..Kita Bersedih dan Tertanya-tanya Kemana Hilangnya Matahari?? Rupa-rupanya ALLAH nak Hadiahkan Kita PELANGI Yang AMAT INDAH""Hidup ini umpama Mesin Pengasah,samada ia menghancurkan anda atau menggilap anda..... Anda sendiri yang menentukannya.""Laut mati..MATI hanya kerana ia menerima air dan tidak mengeluarkan setitik pun airnya.Ia sembelit dan sesak.Salah satu hukum hidup yang agung ialah hukum peredaran. Sentiasalah mengedarkan kebaikan dan kebaikan akan sentiasa mengedarkan anda.""Jika kita tidak mampu menjadi garam untuk memasinkan ikan..jangan pula kita menjadi langau untuk merosakkan ikan tersebut.""Apabila seorang Samurai sejati bertarung,Ia bersedia untuk menghadapi maut, tetapi yang lazimnya lawannyalah yang menemui ajal.""Mereka yang berjaya sebenarnya lebih banyak gagal daripada yang tidak berjaya...hanya kerana mereka lebih banyak mencuba daripada mereka yang tidak berjaya." ANDA PERCAYA..... ANDA BUAT........ ANDA PASTI BERJAYA!!!

Feedback

Dr.Fadhilah Kamsah menulis ¿¿..

Assalammualaikum. .....
Masa saya kecik-kecik dulu,mak selalu sangat suruh saya habiskan belen-belen( sisa-sisa) nasik yang dia makan ...dan pagi-pagi sebelum pergi sekolah,mak akan tuangkan air teh untuk saya minum itu dan macam biasa,mesti ada sikit belen ... tapi taklah everytime secara puratanya seminggu sekali mesti ada mak suruh buat macam itu ...Dan sampailah saya dah besar panjang nie pun situasi ni still berjalan ....either belen makanan mak atau abah ... tapi kalau belen makanan anak-anak memang jadi satu kepantangan bagi mak atau abah untuk habiskan... kami kena habiskan sendiri atau akan dihabiskan oleh adik beradik yang lain ... samada kami perasan atau tidak ....so satu hari itu tergerak nak tanya pasal isu ini kat mak ...Akhirnya mak dedahkan bahawa memang purposely dia buat macam itu sebab itu petua yang dia dapat dari arwah mak mentua dia sendiri ...arwah tok perempuan kami lah sebelah abah ...mak kata,supaya hati anak-anak sentiasa melekat kat mak bapak...dan saya sendiri akui kesannya .....makin umur kita meningkat,hati kita senantiasa belas tengok mak bapak kita yang makin tua itu..Kalau kena marah ke kena tengking ke memang kami adik beradik diam membisu..jer lah namanya nak menjawab balik memang tak dak walaupun kita tahu yang kita betul dan mak pesan,dah ada anak sendiri esok ...jangan sekali-kali makan lebihan makanan anak... samalah ceritanya ..dan mak kata jugak, pagi-pagi jumaat masa dia bancuh air untuk kami semua,dia akan selawat 3 x dan berdoa semoga kami selamat pergi dan selamat balik ...dan guru saya pesan, antara kesan terbesar bagi ibu bapa yang tidak menunaikan solat maghrib ialah,mereka- mereka ini akan Allah cabut rasa hormat anak terhadap mereka ... solat berjemaahlah dengan anak-anak tiap kali waktu maghrib ... kalau ada lebih dari sorang anak,suruh sorang azan dan sorang Qiam ... kemudian berganti-ganti bacakan doa lepas solat... ini yang kami sekeluarga amalkan sampai sekarang ...Saya personally memang cukup malu kalau tak sempat solat jamaah maghrib dengan mak abah secara praktiknya,inilah yang paling paling paling berkesan sekali ....tak caya try buat ...solat jamaah dengan anak-anak tiap kali maghrib .... dapat semua waktu lagi baik ...sangat besar 'rahsia' dan peranan dapur rupa-rupanya. ..dan jugak kesan solat jamaah walau hanya bagi waktu maghrib."Apabila kita kejar dunia,dunia akan lari; tetapi apabila kita kejar akhirat, dunia akan mengejar kita". Just to ambil iktibar untuk mendidik diri & family.Usia dunia sudah terlalu hampir ke penghujungnya, terlalu! So,it's good if we can remind each other because in Rasulullah's last sermon,baginda pun did mention that all those who listen to him (on shall pass on his words to others,and those to others again; and may the last ones understand his words better than those who listen to him directly...Yang baik datang dari Allah & yang kurang itu is from my weaknesses. Do impart this knowledge; you'll lose nothing. Wallahu A'lam... Terima Kasih

Rahsia Surah Yassin Ayat ke-58

Barangsiapa yang membaca YAASIN sepenuhnya
dan pada ayat ke 58 surah
tersebut "SALAAMUN QAULAMMIR RABBIRRAHIM"diulang sebanyak 7 kali
untuk 7 niat baikmu,

Insya Allah dengan izin Yang Maha Esa dan MahaKuasa, semua hajatmu akan dikabulkan.Jika boleh niatkan sebegini:

1) YA-ALLAH YA-RAHIM, ampunkan dosa-dosaku dan saudara-maraku

2) YA-ALLAH YA-RAHMAN, kurniakan aku isteri,suami, anak-anak yang solehdan mencintai islam

3) YA-ALLAH YA-RAZZAK, kurniakan aku rezeki yang berkat,kerja yang baikdan berjaya didunia dan akhirat.

4) YA-ALLAH YA-JABBAR, makbulkan hajat penghantar maklumat yang akudapat ini

5) YA-ALLAH YA-MUTAQABBIR,jauhkan aku dari sifat khianat dan munafiqdan miskin

6) YA-ALLAH YA-WADUUD, kurniakan aku dan seluruh umat Muhammad yangberiman kesihatan zahir batin

7) YA-ALLAH YA-ZALJALA LIWAL IKRAM, makbulkanlah semua hajatku, danredhaikanlah aku.....

AMINnnnn.

Nama Jepun

Try your name in Japanese
DON'T SPOIL THE FUN...
PASS IT ON.. PLEASE...

A - ka
B- tu
C- mi
D - te
E - ku
F - lu
G - ji
H - ri
I - ki
J - zu
K - me
L - ta
M - rin
N - to
O -mo
P - no

Q - ke
R - shi
S - ari
T -chi
U - do
V - ru
W -mei
X - na
Y - fu
Z - zi

1. B@LQ!$H : Tukatakekiariri ( bur0knyer nma... )

2 . Izzah : Kizizikari (hahah..ini ke nme aku bhse jepun..awt pelik sgt..cm mkn kari jew...)
aizat : kakizikachi (ape kene mengena name aku dgn kaki nie...hodoh tul name..)

3.dayah:tekafukari..huhu.x beh =

4. azlan : kazitakato (cm best gak.. hahak.. fun!!)

5. hani : rikatoki (wakaka....mcm kropok toki jer...!!)

6.sHaNaz; arikatokazi..cam jename tin beskot jek..hik3...

7.dania ixora~tekatokika kinamoshika (huduh banget cm teka teki teka tekuk seyh)

8. onepeace : motokunokukamiku (eh ape hal nie, cite pasal moto aku ke ape nie)

9..ILI--kitaki...lor,mcm kFc jer...

10. kerol....mekushimota...kushi??kabhi kushi kabhi gham ker??hehehe...

11.Ika=kimeka

12. DARLINK = TEKASHITAKITOME

13-UMAR-DORINKASHI

14.ramlee = shikarintakuku....{apsal ad kuku kt blakang)

15.atin wani : kachikito meikatoki (wakaka..sdap gak eh..)

16.firdaus:lukishitekadoari...???psal plek jee bunye mcm lukisan snduk kari....wa hahaha lwak2!!!

17. MUSTIKA = RINDOARICHIKIMEKA (Peh...Pelik sungguh...Terbelit² lidah aku nak sebut nama ni..hakhakhak....)
~bunyinye je dah macam rindu hari² ngan mereka~Sape la mereka tuh?..hikhikhik!!!=p

Temuduga

A - PENEMUDUGA.
B- ORANG YANG DITEMUDUGA.


SITUASI 1.

A : Ada girlfriend?
B : Ada.
A : Dia bekerja dalam negara ke tidak?
B : Oh tidak, Dia bekerja di luar negara.
A : Maaf, syarikat kami tidak boleh terima kamu bekerja di sini.
B : Mengapa?? (nada terkejut)
A : Emm kamu mesti tidak akan lama kerja disini dan yang paling penting, syarikat kami tidak akan mampu mem bayar bil panggilan antarabangsa kamu!

SITUASI 2

A : Kamu ada teman wanita?
B : Tiada.
A : Tak cuba untuk mendapatkan seseorang ke?
B : Pernah mencuba tapi tidak berjaya.
A : Pernahkah kamu terfikir untuk mendapatkan kerja terlebih dahulu dan kemudian barulah mencari teman wanita?
B : Saya mementingkan kerjaya dan buat masa sekarang saya tidak mahu memikirkan perkara (cinta) tersebut, itu urusan peribadi.
A : Nampaknya saya tidak dapat menggaji kamu.
B : Tapi kenapa encik??
A : Kamu lemah kemahiran berkomunikasi dan tiada keyakinan diri, itu saja.

SITUASI 3

A : Kamu nampak canik dan bergaya. Tentu kamu sudah mempunyai teman lel
B : (Tersenyum bangga). Emm ya saya.
A : Sudah tentu dia seorang yang kaya (sambil mengurut janggut)
B : Tuan memang bijak. Diantara yang terkaya dalam negara ini dan memiliki syarikat besar.
A : Ooo begitu rupanya. Cik maaflah, saya tidak dapat menerima kamu bekerja disini kerana teman lelaki sendiri pun tidak menerima kamu bekerja di syarikatnya. Inikan pula saya.
B : Tapi... tiada jawatan yang sesuai dengan saya di syarikatnya.
A : Jadi apa jawatan yang sesuai dengan kamu?
B : Setiausaha.
A : Maaf sekali lagi. Kamu tidak layak bekerja disini kerana kecantikan kamu akan menjejaskan semangat kerja pengurus kami.
B : Tapi saya bukannya cantik sangat pun encik.
A : Haa!! Itu lagi bermasalah sebabnya pengurus saya pula pasti tidak berminat dengan kamu.
B : Glup!!

SITUASI 4

A : Ada girlfrend?
B : Ada.
A : Cantik tak?
B :Biasa-biasa je.
A : Hmm... Maaflah kamu tidak layak berkeja di sini.
B : Mengapa encik?
A : Syarikat kami terlibat dalam perniagaan berkaitan seni dan memerlukan seseorang yang berseni. Tetapi kamu langsung tidak mempunyai ciri-ciri tersebut. Teman wanita pun biasa-biasa je.
B : Haa... (Melopong)

hAYATILAH

SAMA-SAMALAH KITA MENGHAYATINYA...........

Siapakah orang yang sibuk?

Orang yang sibuk adalah orang yang tidak mengambil berat akan waktu solatnya seolah-olah ia mempunyai kerajaan seperti kerajaan Nabi Sulaiman a.s.

Siapakah orang yang manis senyumanya?

Orang yang mempunyai senyuman yang manis adalah orang yang ditimpa musibah lalu dia kata "Inna lillahi wainna illaihi rajiuun." Lalu sambilberkata,"Ya Rabbi Aku redha dengan ketentuanMu ini", sambil mengukir senyuman.

Siapakah orang yang kaya?

Orang yang kaya adalah orang yang bersyukur dengan apa yang ada dan tidak lupa akan kenikmatan dunia yang sementara ini.

Siapakah orang yang miskin?

Orang yang miskin adalah orang tidak puas dengan nikmat yang ada sentiasa menumpuk-numpukkan harta.

Siapakah orang yang rugi?

Orang yang rugi adalah orang yang sudah sampai usia pertengahan namun masih berat untuk melakukan ibadat dan amal-amal kebaikan...

Siapakah orang yang paling cantik?

Orang yang paling cantik adalah orang yang mempunyai akhlak yang baik.

Siapakah orang yang mempunyai rumah yang paling luas?

Orang yang mempunyai rumah yang paling luas adalah orang yang mati membawa amal-amal kebaikan di mana kuburnya akan di perluaskan saujana mata memandang.

Siapakah orang yang mempunyai rumah yang sempit lagi dihimpit?

Orang yang mempunyai rumah yang sempit adalah orang yang mati tidak membawa amal-amal kebaikkan lalu kuburnya menghimpitnya...

Siapakah orang yang mempunyai akal?

Orang yang mempunyai akal adalah orang-orang yang menghuni syurga kelak kerana telah mengunakan akal sewaktu di dunia untuk menghindari siksa neraka..

Siapakah org yg KEDEKUT ?

Orang yg kedekut ialah org yg membiar atau membuang email ini begitu sahaja, malah dia tidak menyampaikan pula pada org lain.

F.R.I.E.N.D.S.

F- For God
we do our best
to be one family
as a whole nation

R- Resting place
of God is our hearts
that give light to
everyone

I- Inspiration to
live because of
Gods love and His
words

E- Everything is here
for I am the Way
the Truth and the
Life!

N- Nothing to be worry
My Children
for My steps will be
your steps

D- Days come will never
be the same as yesterday

S- Seek and you will find
My Kingdom
for I give you new
life
with Me!

COMMENTS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...