Pengikut

Mustika's Guest

Sabtu, 28 Februari 2009

Sajak Cinta Aku yang Pertama Dalam Bahasa Melayu


Sajak ni ori taw...
Aku karang tahun lepas..
Masa lower6..
Masa ni tengah hangat bercinta dengan Pootera Salju...
Pootera Salju happy giler bila aku bagi dia sajak ni coz ada pasal lagu 'Kau TetapDalam Anganku'..
Dia minat giler lagu tu...



TAJUK : 20 Bait Muzik Cinta


Hadirnya dia dalam hidupku,
Mengisi sepi di lubuk hati,
Yang sekian lama gersang tanpa cinta.

Irama hati mengikat kasih aku dan dia
Melodi cinta menyulam kata seindah bahasa,
Bernadakan 'Aku Cinta Dia'.

Bersama tarian optimis,
Ingin ku khabarkan seluruh alam fana,
Tulus cintaku hanya untuknya.

Lamunan dikarang semerdu nyanyian,
Turut beserta seindah lafaz cinta,
Menerawangkan diri ini di alam fantasi.

'Kau Tetap Dalam Anganku' menjadi melodi suci,
Maka tergubahlah lirik cinta mekar di hati,
Agar gemersik kasih tetap bersemadi.

Ku habisi usia hayati muzik cinta,
Ku hiasi kuntuman doa sebuah tangkai kasih,
Yang menghamparkan selautan cinta sejati.

Tirai cinta ini takkan pernah ku labuhkan,
Walaupun baru sekarang kau baca ini semua.


Karya Asli;
BidADaRi kEciL MuSTikA

My 1st love poem : HOPE


This is my 1st love poem.
I had wrote it since form 4 (2006)..
Urmm, at 29 January 2009, I gave this poem to my beloved one...
Unfortunately, our relationship not longer...
We had break it on last week at 17 February 2009.. :-(

Closed your eyes,
Don't you see my day,
When you bless,
I just drift away,
Lover dreaming a shade,
So happy when dreaming of you,
But as the dark shadows fade,
Love slips away when I love you,
Thought we always be apart,
Locked forever in a dream,
I always miss you day and night,
Even then,nothing will change my aim.

You're my soul and my love heaven,
I hope it will be happen.

Original created by;
BidADaRi kEciL MuSTikA

MY 1ST LoVE pOeM

This is my 1st love poem...
I had wrote since form 4 (2006)...
I had gave it to my beloved one at 29 january 2009 [on his birthday]...
unfortunately, we break our relationship at 17 february 2009...:-(




Closed your eyes,

Don’t you see my day,

When you bless,

I just drift away,

Lover dreaming a shade,

So happy when dreaming of you,
But as the dark shadows fade,
Love slips away when I love u,
Thought we always be apart,
Locked forever in a dream,
Even then,nothing will change my aim.

You're my soul and my love heaven,
I hope it will be happen.

Created by:
Bidadari kecil mustika

Ya Allah,berilah hambamu ini kekuatan...

Assalamualaikum...

  • kepada para blogger yg membaca blog saya ni, jadikan cerita saya ni sbg pengajaran....
  • Seperti remaja lain, aku punya keinginan untuk menyayang & disayangi...
  • Sampai satu peringkat,pintu hatiku diketuk oleh seorang lelaki yg cukup sempurna buatku iaitu, Pootera Salju...
  • Selama 2 bulan di kem plkn,baru la aku sedar kehadirannya...
  • Pada suatu hari di dewan makan,renungan mata yg cukup tajam telah menuju ke arah aku masa aku tgh syok makan cam orang kebuluran..Hampir terbantut selera aku nak makan time tu...
  • aku sangkakan mamat tu pandang orang lain tapi bila aku pndg blkg,sowg pon tak de...Pergh,malunya...Kawan aku ada yg perasan mamat tu pandang aku semacam coz perkara ni bukan pertama kali berlaku tapi berkali2...Pandangan matanya cukup menggoda beb..Menduga imanku...Hahaha...
  • Mula la gosip2 yg agk panas di dorm aku....Mulanya aku marah n menafikan gosip itu bersungguh2...Lastly,aku seperti jatuh hati pula kat pootera salju...
  • Betul la kata owg, DARI MATA TURUN KE HATI...
  • Peh,indah sungguh time 2..Dirasakan dunia ini aku yg punya...Kui3...Bila time nak balik dr plkn,sedih juga r coz kan dapat jumpa member2 plkn termasuklah pootera salju...
  • bila dah masing2 balik uma,ktowg juz msg je...9hari pas balik kem, pooter salju tackle aku..Wah,gembiranya aku coz aku tak bertepuk sebelah tangan..
  • bahagianya aku rasa...Seperti terawang2 di langit biru...
  • Aku n pootera salju tak pernah gaduh..Masing2 taw jaga hati pasangan masing2..Ktowg jenis memahami antara satu sama lain..Kerinduan kitowg terubat apabila ktowg bertemu semula di JAmbori Antarabangsa Johor, bulan 11,2008..Bagaikan honeymoon,6hari ktowg di kem jubli intan,Tanjung Labuh,Batu Pahat...
  • Pertemuan di Jambori Pengakap bukan hanya kebetulan tetapi lebih 2 bulan ktowg buat perancangan....Akhirnya menjadi..Huhu..
  • Pas jumpe kat Jambori tu,ktowng jarang contact..Masing2 sibuk...Masing2 ada masalah kewangan...Aku cuba memahami situasi dia...
  • Pootera Salju bukan sekadar teman lelaki aku tetapi dia la kawan,dia la tutor, dia la kaunselor, & dia la segalanya..
  • Silap aku apabila menyerahkan seluruh hati aku kepadanya sehinggakan tiada ruang utk lelaki lain singgah di hatiku..Semua lelaki ku anggap kawan sahaja...
  • Hati ku remuk apabila mendengar khabar daripada seorang hamba Allah yg rapat benar dengan pootera salju...Pelbagai andaian bermain di benakku kerana khabar itu datang dari mulut saudara kandung pootera salju sendiri..
  • Ya Allah,masa tu hanya Allah saje yg tahu betapa hancurnya hati ku apabila dikhabarkan yg pootera salju ni '*%$&**'...Aku telan juga khabar itu kerana ianya datang dari mulut saudara kandungnya sendiri...Aku yg dahulunya kuat semangat,hampir longlai apabila mendengar khabar itu..Saudara kandungnya minta tolong aku ubah perangai pootera salju yg semakin liar katanya...
  • aku cuba ikhtiarkan pelbagai cara untuk mengupas kebenaran cerita ini...
  • Apabila ku ajukan soalan ini kpd pootera salju,dia menafikan sekeras-kerasnya..Malah,aku pula disalahkan kerana mempercayai kata2 saudara kandungnya itu...Aku nak tanya korang semua,adakah korang akan percaya cakap hamba Allah tu sekiranya korang di tempat aku???
  • Pootera Salju & Saudara Kandungnya saling salah menyalahkan...Pootera Salju kata,Saudara Kandungnya itu lebih teruk perangainya n cerita yg dikhabarnya itu semua palsu..Adik pootera salju putus ngan makwe dia pon sebab hamba Allah ni...Sehinggakan diorg tidak bertegur walaupun duduk satu rumah..
  • Ya Allah,yg mana satu aku perlu percaya?? Aku dlm dilema..
  • Malam 17 Februari 2009, Pootera Salju memutuskan hubungan kitaorang tanpa memberi peluang aku untuk beri penjelasan...Sudah banyak kali aku pujuk dia tapi dia wat tak tahu je..Cam aku tak wajud dalam hidup dia...
  • Inikah yg wajar aku terima setelah setia aku korbankan??...Aku cuba untuk melupakan segala kenangan aku bersamanya tetapi sukar beb...Nii CINTA PERTAMA aku..Baru lah kini aku rasa betapa pedihnya berpisah dgn kasih tercinta...
  • Di mana segala janji manis & harapan yg pootera salju berikan kpd aku??
  • skg ni aku bingung la....
  • Buat Pootera Salju,ayang minta maaf banyak2...Tolong la bagi peluang kat ayang untuk menjelaskan segalanya.Ayang minta sayang pertimbangkan semula keputusan yg telah sayang ambil...Sekiranya jodoh kita setakat ini sahaja n hubungan kita tidak dapat diselamatkan lagi,ayang harap sayang bahagia dengan keputusan ini...Ayang di sini tetap menyayangi sayang selamanya..Aku tetap cinta Pootera Salju hingga hujung nyawa..Cintaku sampai ku menutup mata...

Bergetar jiwa dipersada bercahaya
Pertemuan harapan pertama kalinya
Bergetar jiwa menghadapi mimpi-mimpi
Sukar dipercaya pintunya terbuka


Di sini jua memori tercipta
Walau seketika terjalin kasih kita
Mungkin disini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada kulupa

Mengalun suara sesuri bisikan hati
Seiringan mencari haluan berseni
Bergetar jiwa menghadapi mimpi-mimpi
Tiada pon terduga pintunya terbuka

Di sini jua memori tercipta
Walau seketika terjalin kasih kita
Mungkin di sini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada ku lupa

Yang terpahit jua termanis
Semuanya bagiku terindah
Kuingati buat selama-lamanya

Di sini jua memori tercipta
Walau seketika terjalin kasih kita
Mungkin disini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada kulupa

Mungkin disini kita kan terpisah
Kenangan bersama (3x)
Mungkin disini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada kulupa

CINTA vs. KAWAN


Satu hari CINTA & KAWAN berjalan dalam kampung... Tiba-tiba CINTA terjatuh dalam telaga... Kenapa?? Kerana CINTA itu buta.. Lalu KAWAN pun ikut terjun dalam telaga... Kenapa?? Kerana... KAWAN akan buat apa sahaja demi CINTA !! Di dalam telaga CINTA hilang... Kenapa?? Kerana... CINTA itu halus, mudah hilang kalau tak dijaga, sukar dicari apatah lagi dalam telaga yang gelap...Sedangkan KAWAN masih lagi tercari-cari dimana CINTA & terus menunggu.. Kenapa?? Kerana... KAWAN itu sejati & akan kekal sebagai KAWAN yang setia...kan ?? so, hargai lah KAWAN kita selagi kita terasa dia BERERTI....Walau kita punya couple, teman still paling setia. Walau kita punya harta banyak, teman still paling berharga..

hidup are-que

Aku ni bebadan kecil jew.. tinggi 149cm... berat 38kg...
comel sgt.. tapi aku pun ada kelebihan tersendiri...
Aku mamapu bersaing dengan atlet2 olahraga lain..
aku salah sowg olahragawti skola taw..hahaha...
Aku nak bukti yg aku juga mampu buat cam owg lain buat...
coz AIM ABOVE THE TARGET TO HIT THE TARGET...

COMMENTS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...