Pengikut

Mustika's Guest

Ahad, 26 April 2009

KILLING BABY SEALS....

How would you like it to be whacked hard over the head as a 'sport'?




Norway and Canada have a new kind of tourism. Killing baby seals. They call it a 'sport'..

You want to call this a sport ?

Is he a sportsman?

Why?




You're our only hope !!!




This barbarism shouldnt be possible in our society..




Dont turn your back on us, we are defenseless

I know these images seem painful for you, but we feel the pain. We are being slaughtered and its going on RIGHT NOW...




What gives him the right to kill us? Who is he to decide about life and death?




What kind of sport is this? I didnt harm anyone. I was just swimming around..




Please help me and my friends...




You cant just ignore these images.. Keeping silent and doing nothing makes you guilty...




Please help us




Please dont leave us alone...




STOP THE KILLING OF SEALS




You can make a statement by
reposting this to get as many people as you can
to repost this.
Bring these murderers to the attention
of world leaders.
Thank you!!!!

BEAUTY OF MATHEMATICS

Beauty of Mathematics !!!!!!!

1 x 8 + 1 = 9
12 x 8 + 2 = 98
123 x 8 + 3 = 987
1234 x 8 + 4 = 9876
12345 x 8 + 5 = 98765
123456 x 8 + 6 = 987654
1234567 x 8 + 7 = 9876543
12345678 x 8 + 8 = 98765432
123456789 x 8 + 9 = 987654321

1 x 9 + 2 = 11
12 x 9 + 3 = 111
123 x 9 + 4 = 1111
1234 x 9 + 5 = 11111
12345 x 9 + 6 = 111111
123456 x 9 + 7 = 1111111
1234567 x 9 + 8 = 11111111
12345678 x 9 + 9 = 111111111
123456789 x 9 +10= 1111111111

9 x 9 + 7 = 88
98 x 9 + 6 = 888
987 x 9 + 5 = 8888
9876 x 9 + 4 = 88888
98765 x 9 + 3 = 888888
987654 x 9 + 2 = 8888888
9876543 x 9 + 1 = 88888888
98765432 x 9 + 0 = 888888888

Brilliant, isn't it?

And look at this symmetry:

1 x 1 = 1
11 x 11 = 121
111 x 111 = 12321
1111 x 1111 = 1234321
11111 x 11111 = 123454321
111111 x 111111 = 12345654321
1111111 x 1111111 = 1234567654321
11111111 x 11111111 = 123456787654321
111111111 x 111111111 = 12345678987654321



Now, take a look at this...


101%



From a strictly mathematical viewpoint:



What Equals 100%?
What does it mean to give MORE than 100%?

Ever wonder about those people who say they are giving more than 100%?

We have all been in situations where someone wants you to
GIVE OVER 100%.

How about ACHIEVING 101%?


What equals 100% in life?


Here's a little mathematical formula that might help
answer these questions:


If:

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Is represented as:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26.


If:


H-A-R-D-W-O- R- K


8+1+18+4+23+ 15+18+11 = 98%


And:

K-N-O-W-L-E- D-G-E


11+14+15+23+ 12+5+4+7+ 5 = 96%


But:

A-T-T-I-T-U- D-E


1+20+20+9+20+ 21+4+5 = 100%



THEN, look how far the love of God will take you:



L-O-V-E-O-F- G-O-D


12+15+22+5+15+ 6+7+15+4 = 101%


Therefore, one can conclude with mathematical certainty that:

While Hard Work and Knowledge will get you close, and Attitude will
get you there, It's the Love of God that will put you over the top!

It's up to you if you share this with your friends & loved ones just
the way I did..

Have a nice day & God bless!!

kecantikan seorang wanita

Di Mana Cantiknya Seorang Wanita?
www.iLuvislam.com
oleh : zatyrainz


Mungkin pada sepasang matanya yang hening yang selalu menjeling tajam atau yang kadang kala malu-malu memberikan kerlingan manja. Boleh jadi pada bibirnya yang tak jemu-jemu menyerlahkan senyuman manis, atau yang sekali-sekala memberikan kucupan mesra di dahi umi juga, ayah, suami dan pipi munggil anak-anak. Atau mungkin juga pada hilai tawanya yang gemersik dan suara manjanya yang boleh melembut sekaligus melembutkan perasaan.

Sejuta perkataan belum cukup untuk menceritakan kecantikan perempuan. Sejuta malah berjuta-juta kali ganda perkataan pun masih belum cukup untuk mendefinisikan tentang keindahan perempuan. Kitalah perempuan itu. Panjatkan kesyukuran kehadrat Tuhan kerana menjadikan kita perempuan dan memberikan keindahan-keindahan itu. Namun, betapa pun dijaga, dipelihara, dibelai dan ditatap di hadapan cermin saban waktu, tiba masanya segalanya akan pergi jua. Wajah akan suram, mata akan kelam. Satu sahaja yang tidak akan dimamah usia, sifat keperempuanan yang dipupuk dengan iman dan ibadah.


Anda ingin lebih cantik dan menarik??

# Jadikanlah Ghadhdul Bashar (menundukkan pandangan) sebagai "hiasan mata" anda, nescaya akan semakin bening dan jernih.

# Oleskan "lipstik kejujuran" pada bibir anda, nescaya akan semakin manis.

# Gunakanlah "pemerah pipi" anda dengan kosmetik yang terbuat dari rasa malu yang dibuat dari salon Iman.

# Pakailah "sabun Istighfar" yang menghilangkan semua dosa dan kesalahan yang anda lakukan.

# Rawatlah rambut anda dengan "Selendang Islami" yang akan menghilangkan kelemumur pandangan lelaki yang merbahayakan.

# Hiasilah kedua tangan anda dengan gelang Tawadhu' dan jari-jari anda dengan cincin Ukhuwwah.

# Sebaik-baiknya kalung anda adalah kalung "kesucian".

# Bedaklah wajah anda dengan "air Wudhu" nescaya akan bercahaya di akhirat.

Sabtu, 18 April 2009

Kenangan Kita

budak2 yg lahir pd thn 85-91

mesti ingat mase skola rendah dulu:-


kat skola ade salesman jual bukucerita.


ari ni bg list, esok mintak duit beli

walaupun cerita buku tu dah tau.


salesman susu pon camtu gak.

- kat library, budak2 mmg baca buku
tp just tengok gamba je.


bile ade program Nilam,

sebok semua nak pinjam buku.


- RMT kat skola mkn x best,
tp yg berduit pon join RMT,


x phm....


- pakai pensel box yg bole bukak dpn blkg,

pastu ade sharpener kat tgh2 die.

- main lwn pemadam,

syg nak guna utkpadam.

padahal itu fungsi sbnr, utk padam!


- pakai pembaris yg bergerigi,

kat dlm ade air pastu ade bende berkilat dlm air tu.


- cikgu pakai pembaris kuning pjg.

Ade pemegang kat tgh2

tp x penah nmpk cikgu pgg pon kat situ.

- bulu ayam jd ramping

krn seringdijadikan rotan.

- time pendidikan seni,

lukis sume boleh

tp bile time kaler sume hampeh.

ade gakbuat anyaman pakai kertas warna,
kolajla, ape la...



- main game 2D.super contra, supermario, street fighter,

sume pakai tape.


- jam tgn Boy London jd idaman,

sbb boletuka2 kaler ikut suhu n cuaca.



- takut BCG tp lepas inject poyo la pulak...



- balik skola beli JoJo xpon Dendang.

Tora pon best gak

.Beli se mata2 nak mainan,

coklat die x mkn pon.-



Kasut berlampu kat tapak,

yg iklan diekat tV bole tembak alien tu...


- Siri kartun; power rangers, ultraman,
transformers, ninja turtles,Thundercats, maskman,
Gaban dan mcm lg.


jgn lupe sume ni sbb zaman skrg budak2 xsmpt lyn bende2 ni.

kite akan sentiasaberubah, cume asal-

PERTANYAAN UNTUK CINTA

“Adakah tapak tanganmu berkeringat, hatimuberdebar kencang dan suaramu tersekat di dadamu?Itu bukan Cinta, itu SUKA.
Adakah kamu tidak dapat melepaskan pandanganmata darinya?Itu bukan Cinta, itu NAFSU.
Adakah kamu menginginkannya kerana kamu tahuia ada di sana?Itu bukan Cinta, itu KESEPIAN.
Adakah kamu mencintainya kerana itulah yangdiinginkan semua orang?Itu bukan Cinta, itu KESETIAAN.
Adakah kamu tetap mengatakan kamumenyintainya kerana kamu tidak ingin melukaihatinya?Itu bukan Cinta, itu BELAS KASIHAN.
Adakah kamu menjadi miliknya kerana pandanganmatanya membuat hatimu melompat?Itu bukan Cinta, itu TERGILA-GILA.
Adakah kamu memaafkan kesalahannya keranakamu mengambil berat tentangnya?Itu bukan Cinta, itu PERSAHABATAN.
Adakah kamu mengatakan padanya bahawa setiaph ari hanya dia yang kamu fikirkan?Itu bukan Cinta, itu DUSTA.
Adakah kamu rela memberikan semua perkara yang kamu senangi untuk kepentingan dirinya?Itu bukan Cinta, itu KEMURAHAN HATI.
Tetapi
Adakah kamu tetap bertahan kerana campuranantara kesakitan dan kegembiraan yang membutakan dan tak terfahami … menarikmu mendekati dan tetap bersamanya?ITULAH CINTA.
Apakah kamu menerima kesalahannya kerna itubahagian dirinya dan siapa dirinya?Jika demikian, ITULAH CINTA.
Adakah kamu tertarik dengan orang lain tapi setiadengannya tanpa penyesalan?Jika demikian, ITULAH CINTA.
Adakah kamu menangis kerana kesakitannyawalaupun saat itu dia kuat?ITULAH CINTA.
Adakah hatimu sakit dan hancur ketika diabersedih?ITULAH CINTA.
Adakah hatimu gembira ketika dia berbahagia?ITULAH CINTA.
Adakah matanya melihat hatimu dan menyentuhjiwamu begitu mendalam sehingga menusuk?Yang demikian itulah namanya CINTA.

Beza Suka & Cinta....


1- Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akan berdegup kencang. Tapi di hadapan orang yang kita suka, hati kita akan gembira.


2- Di hadapan orang yang kita cinta, musim sentiasa berbunga-bunga. Di depan orang yang kitasuka, musim itu cuma berangin sahaja.


3- Jikalau kita lihat di dalam mata orang yangkita cinta, kita akan kaku. Tapi jika kita melihat ke dalam mata orang yang kita suka, kita akantersenyum.


4- Di depan orang yang kita cinta, kita menjadimalu. Di depan orang yg kita suka, kita akan tunjukkan imej yang sebenar.


5- Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untukberkata-kata. Di depan orang yang kita suka, kitaakan bebas berkata apa saja.


6- Kita tidak akan merenung mata orang yang kitacinta. Tapi kita akan selalu merenung mata orang yang kita suka.


7- Bila orang yang kita cinta menangis, kita akn turut jua menangis. Bila orang yang kita suka menangis, kita akan cuba untuk membuat dia gembira.


8- Perasaan cinta bermula dari kata. Perasaan suka bermula dari telinga. Jadi, jikalau kita berhenti menyukai seseorang yang kita suka umpama kita membuang telinga kita. Tapi jika cuba menutup matacinta berbuah menjadi airmata. Setiap orang yang hidup akan mengalami ini dalam hidup mereka.

Ahad, 12 April 2009

Sahabat dan kedamaian


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

indah


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

bara ISLAM


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

Cinta Sebenar...


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

Kecantikan Hati


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

Jangan Putus Asa


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

dibenci manusia??


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

Mata Zahir dan Mata Hati


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

Rabu, 8 April 2009

HIKAYAT SEBUAH CINTA



Cinta adalah kalimah derita,
Melenyapkan semua kisah duka.
Cinta itulah yang menyedarkan diriku
bahawa tiada kasih yang kekal selain
kasih kepada Allah S.W.T.

Aku yang dingin terhadap alam percintaan,
akhirnya terjebak dalam kemelut perasaan
terhadap Pootera Salju.

Pertemuan di PLKN telah membuah rasa di hati masing².
Aku benarkan diri ini mengenal rindu dan cintanya.
Cinta aku dan dia diikat dengan sejuta impian dan janji.
Kesantunan bahasanya,
keindahan budinya merantai hatiku.
Irama hatinya mengikat kasih aku dan dia.
Redup kasih sucinya mmayungi diriku.
Haruman kasihnya peneman setia.
Sesetia cintaku padanya.
Bagaimana setianya malam pada siang,
begitulah setianya diriku padanya.

Namun, dugaan melanda jua akhirnya.
Cinta terlerai atas pertikaian dan penafian khabar duka.
Ada hati merana..
Ada luka yang terdera lalu
mencarik duka yang bukan sedikit.

Mengapa kasih mencengkam jiwa
jika jodoh bukan milik kita??
Haruskah ia berakhir sebegini rupa??
Mampukah diusir rindu yang mendatang??
Aku tertanya pada diri..
Salah siapakah ini??

Di saat kesepian mengepung diri,
hanya air mata setia menemani.
Bidadari Kecil mesti pasrah!..
Luka ini harus ku rawat sendiri..


Pergilah derita!
Kerana aku jemu bertemankanmu..
Andai tiada cinta,aku redha takdir-Nya.
Biar ku pujuk hatiku yang lara.
Ku biarkan rindu ini merangkak jauh..

Selagi hatiku masih bersuara
dan nafasku belum berakhir,
kasihku sentiasa mekar buat Pootera Salju.
Hadirlah kasih walau sedetik cuma
kerana hujan masih belum berhenti.
Mendung yang mengekoriku berlalu
bersama segugus rindu buat Pootera Salju.

Pootera Salju akan tetap abadi bersemadi di hatiku selamanya.
Tiada pengganti yang dapat menggantikanmu.
Kau tetap dalam anganku.

~CORETAN LUKA~
EThoDia BidADaRi kEciL MuSTikA

Rahmat Ujian


Dalam derita ada bahagia
Dalam gembira mungkin terselit duka

Tak siapa tahu
Tak siapa pinta ujian bertamu.

Bibir mudah mengucap sabar
Tapi hatilah yang remuk menderita Insan memandang
Mempunyai berbagai tafsiran.

Segala takdir
Terimalah dengan hati terbuka
Walau terseksa ada hikmahnya.

Harus ada rasa bersyukur
Di setiap kali ujian menjelma

Itu jelasnya membuktikan
Allah mengasihimu setiap masa

Diuji tahap keimanan
Sedangkan ramai terbiar dilalaikan
Hanya yang terpilih saja
Antara berjuta dapat rahmatnya.


Allah rindu mendengarkan
Rintihanmu berpanjangan
Bersyukurlah dan tabahlah menghadapi.

Segala takdir
Terimalah dengan hati terbuka
Walau terseksa ada hikmahnya.

Allah rindu mendengarkan
Rintihanmu berpanjangan
Bersyukurlah dan tabahlah menghadapi

Segala ujian diberi

Maka bersyukurlah selalu

Ahad, 5 April 2009

Tomey tak artis ni?? huhu


Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Tahukah anda...........


Tahukah anda??.


1. Tahukah Anda dalam bahasa Inggeris dan Italy , jurugambar dikenali sebagai paparazi. Perkataan itu dipercayai diambil dari watak paparazzo dalam filem La Dolce Vita yang diterbitkan oleh Federico Fellini pada tahun 1960. Dalam bahasa melayu pula, ayah kepada seorang budak yang bernama Razzi juga boleh dikenali dengan nama papa Razzi.

2. Tahukah Anda bendera negara Denmark telah dicipta 700 tahun lampau, menjadikan bendera paling lama digunakan di dunia lebih lama daripada penggunaan susu cap bendera.

3. Tahukah Anda magnet ialah sejenis logam yang juga digelar besi berani. Sebagaimana namanya magnet ialah besi yang berani menarik butir-butir besi lain kearahnya. Bagaimanapun orang yang diupah untuk menarik kereta bukanlah magnet.

4. Tahukah Anda cicak memutuskan ekornya apabila diganggu. Apabila cicak menyedari yang dia diekori oleh sesuatu, ia akan memutuskan ekornya supaya benda itu tidak mengekorinya lagi atas alasan tanpa ekor sudah tentu ia tidak akan diekori lagi.

5. Tahukan anda bahawa seorang manusia normal tidak boleh menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku.

6. Tahukah Anda burung dapat pulang ke sarangnya walaupun telah keluar kadangkala hingga beribu kilometer daripada sarangnya tanpa sesat atau silap walaupun tanpa bantuan kompas. Ini kerana setiap sarang burung mempunyai alamatnya yang tersendiri sebenarnya.

7. Tahukah Anda bunyi perkataan lempeng dan tempeleng adalah hampir sama walaupun ia berbeza dari segi rupa bentuknya. Tapi, walaubagaimanap
un orang yang kena tempeleng masih boleh memakan lempeng apabila dia berasa lapar

8. Tahukah Anda gunung berapi yang berusia tiga ratus tahun disahkan masih aktif untuk meletup. Tapi mengikut kajian ahli gunung, api elektrik di rumah kita tidak akan aktif jika tidak membayar bilnya selama tiga bulan.

9. Tahukah Anda orang yang tidak pernah kisah langsung tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta dunia ialah Orang Utan.

10. Tahukah Anda ahli sains seluruh dunia bersepakat jika nasi ayam dimakan sewaktu lapar, perut kita akan mengalami satu tindakbalas yang berupa kekenyangan. Nasi ayam juga boleh digunakan sebagai ubat untuk menggembirakan hati kita bila nasi ayam yang dimakan itu dibelanja oleh kawan kita.

11. Dan tahukah anda bahawa hampir kesemua pembaca post ini telah mencuba untuk menyentuh telinga menggunakan siku. hihi

COMMENTS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...