Pengikut

Mustika's Guest

Jumaat, 7 Oktober 2011

Aku Tak Tahu Nak Letak Tajuk Apa

Hi…Lme dah x berceta kat blog ni. Aku rse hidup aku dull pas dy xde.Tapi xpew la..Itu jln yg aku pilih.Syg mcm mne pon aku kat dy, tp aku rse itu jln yg terbaik utk kami.Sukar nak ungkapkan perasaan aku skg ni. Xde sape yg faham, xde sape yg aku betapa rindunya aku kat dy.Rse syg tu berkekalan.Sukar aku nak kikis. Aku tahu Allah menduga aku dgn sgla mcm ujian kerana aku mampu hadapinya. InsyaAllah, utk Mak, Abah, Adik2 and saudara terdekat, aku mesti kuat utk hadapi semua ni.

Aku harap dia dapat cari girl yg lebih baik. Aku tahu dia mampu sekiranya dia mahu. Aku rse aku dah xmmpu berharap dia kembali. Biarlah hubungan kami hanya tgal kenangan. Aku xkan pernah lupakannya and none could replace him. Xkan ade lagi yg sebaik dan seistimewa dirinya. Xkan ade yg dapat terima aku yg serba kekurangan selain dia. Orang kata aku bodoh xhargai lelaki sebaik dy coz lom tntu lelaki lain kat sana nak kat aku. Xpe la. Aku dah give ttg lovey dovey ni. Aku semakin sukar utk mempercayai kaum Adam ini. Bukan sekali aku mengalami situasi ni. Ckup masak bagi diri aku utk aku membuat keputusan yg terbaik utk diriku. Orang hanya mampu melihat, sedangkan aku yg merasainya. Aku jangkakan dahulu hubungan ni berterusan hingga ke akhirnya, tp xpe la. Aku bukan yang terbaik utknya.

Komitmen yg aku berikan disalah anggap. Dia tak suka aku terlibat dengan segala bagai aktiviti selain akademik. Tapi pada aku dy cuba sekat aktiviti aku. Tapi aku xsalahkan dia. Dia mungkin stress dengan situasi sekarang ni. Tambahan pula ade mulut-mulut laser yg mengapi-apikan. Itu terpulang dia la nak fikir macam mne. Dia dah makin matang, tahulah dia fikir yg terbaik utk dirinya. Perjalanan hidup kami pon masih jauh. Nak cakap lebih-lebih pon, bukan nak kahwin sekarang. Cuma, aku tetap ingat pesan saudaraku yg tercinta, “Jangan biarkan lelaki kuasai kita selagi dia bukan suami kita”. Ada betul juga katanya. Aku faham, saudaraku juga xmahu nasibnya menimpa diriku. Dan ada juga nasihat dari seorang sahabat yg berbunyi, “Lelaki yg matang akan lebih memahami dan mempercayai apa-apa yg dibuat oleh bakal isterinya”. Aku semat semua kata-kata itu sekemasnya dalam hatiku.

Aku yakin dan pasti xkan menyesali segala apa-apa yg telah berlaku antara kami. Sekiranya masih ada jodoh di antara kami, aku terima seikhlasnya. Akan aku tggu dia pabila aku grad nanti. Sekiranya, dia di depan mataku semasa aku grad, insyaAllah dia yg aku pilih. Sekiranya si dia sedang membaca nukilan ini, fikir-fikirkanlah ape yg aku katakana sebentar tadi. Sekiranya kau ada masa aku grad nanti, insyaAllah engkau yg aku pilih.


Aku lebih bengis dari sang naga,

Tapi bisa nangis semata demi dia,

Suara aku keras tak berbahasa,

Kerana aku rimas gedik mengada-ngada,

Aku mudah baran tak semena,

Mana boleh tahan asyik aku saja yang kena,

Dan aku saja tunjuk keras kepala,

Aku punya manja kau saja boleh rasa,

Rahsia kita berdua.

*Dah diubah ikot kesesuaian diri aku. Knpa aku ubah? Aku punya suka lah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

COMMENTS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...