Pengikut

Mustika's Guest

Jumaat, 7 Oktober 2011

Hikmah yang Aku Tak Nampak

Hi…Assalamualaikum..

Asal aku bukak facebook je, aku mesti jengah wall dy. Xsah kalu xjengah. Dah jadi lumrah gaknya. Huhuhu… Terubat la sikit rindu tu kowt. Hahaha… Malas la nak cakap lebih2. T kang de yg kata bukan2 kat aku. Aku je la yg jahat. Aku je la ini.. Aku je la itu dan segala bagai lagi la. Naik menyampah aku dengar. Aku rse aku dah nmpak hikmah di sebalik perpisahan ni.

  1. 1. Aku dapat jimat kredit
  2. 2. Masa yg terluang ni aku dapat wt krja lain
  3. 3. Join ppe xde nak pkir dy
  4. 4. Balik kmpg pon dgn tujuan yg 1 iaitu nk jenguk fmly
  5. 5. Beri peluang diri kami utk sedar n fikir ape yg telah kami lakukan selama ini
  6. 6. Aku dapat lebih tumpukan kepada pembelajaran aku
  7. 7. Xde dah nak pkir cmne nak hang out dgn sesape
  8. 8. Aku lebih berdikari n mesti buat semuanya sendiri
  9. 9. Xde dah nak pkir jge aty insan istimewa
  10. 10. Leh berkawan rapat dengan mne2 teman berlainan jantina sesuka hati

Itu antara 10 hikmah yg aku nmpak. Tapi xnafikan la jugak, hikmah ni agak sukar aku tmpuh, tp demi fmly n kucing2 kesayangan aku, aku mesti berjuang hingga ke akhirnya. Orang selalu kata hargailah teman anda smentara dia ada di depan mata. Jangan nanti mse dah berpisah baru menyesal. Tapi pada aku, semua tu mengarut jew. Itu terpulag pada kita yg kita nak pilih jalan mana. Kalu kita berterusan menyesal xsudah2, xleh gak. Kita jgn lupa, kita ni makhluk Allah yg dicipta utk menjadi hamba-Nya. Xkan kerana kiat dah berpisah dengan dia, kita jadi frust menonggeng, menyesal xsudah. Nanti semua kerja x menjadi. Prestasi merosot. Kita bukan terpisaha dengan Tuhan yg kita nak jadi cam tu. Banyak2 la beristighfar kepada Allah. Nescaya hati kita akan lebih lega. Teman boleh diganti. Xperlulah risau. Selagi kita berusaha dan berdoa, nescaya Allah dekatkan kita dengan jodoh kita.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

COMMENTS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...