Pengikut

Mustika's Guest

Jumaat, 25 Disember 2009

CERITA UNTUK DIKONGSI BERSAMA





>>Cerita ini terlalu indah buat diriku...
>>Tidak tergambar dengan kata-kata betapa gembiranya aku dengan kehadiran si dia...
>>Ya Allah,aku bersyukur sangat kerana telah mengurniakan dia kepada aku....
>>Di kesempatan yang ada ini akan aku kongsi bersama korang semua..Aku harap korang ikuti ceritaku ini sehingga selesai...


>>Aku kenal dia sejak aku menjejakkan kaki di alam sekolah menengah di SMK Tun Sardon.
>>Aku tidak begitu mengenalinya walaupun pada masa itu, dia seorang pengawas sekolah.
>>Sehingga pada tahun 2008, aku kembali semula ke SMK Tun Sardon sebagai pelajar Tingkatan 6. Aku bertemu dengan si dia.
>>Dia adalah classmate aku. Duduk di bahagian belakang bersama teman baiknya.
>>Pada tahun 2009, aku dapat kelas 6 Atas 3.
>>Huh, nasib aku baik kerana sekelas ngan kawan baik aku, Aja.
>>Duduk di bahagian kiri kelas...
>>Di depan aku?? Si dia tu pulak.
>>1stly, aku memang geram gila ngan dia. Memekak je. Then, tak habis-habis nak mengusik aku & Aja.. Tahu la kitowg ni kecik jew...Jangan la buli.
>>P 1 day, dia usik-usik aku. Then, aku tersepak dia sampai tergelincir.
>>MasyaAllah,pe yg aku dah buat ni? tapi kelakar gila time tu.
>>Bukan sekali aku pernah sepak dia p berkali-kali..'
>>..hahahahahaha.....


>>Then korang nak tahu tak? Kitowng mula rapat dan saling berkenalan dalam bulan 3.
>>Mula rapat apabila dia nak minta aku cara-cara nak pikat kawan sekelas aku dari Form 1...Siapa? Tak yah la korang tahu.
>>Then, dia pun tolong aku kembali hidup. Bangkit dari alam fantasi yang menyakitkan.
>>Time tu memang aku masih mengharapkan BF lama aku kembali lagi kepada aku dan aku berjanji pada diri sendiri yang aku takkan ber"COUPLE" sebelum habis STPM melainkan BF lama aku yang kembali pada aku dalam masa tu.
>>Bongok gila aku time tu..Myb coz Mamat BF aku tu 1st BF aku kowt..
>>Si dia tetap bantu aku walaupun dia terpaksa bersusah payah nak bangkitkan semangat aku.
>>Kadang kala aku terfikir yang aku ni terlalu mengharapkan dia.Apa lah aku ni...
>>Dalam masa dia bantu aku, dia mula ada hati dengan aku. Dia cuba menarik perhatian aku untuk menerima dia dalam hidup aku.
>>P malangnya, aku terpaksa menolak permintaannya atas sebab perjanjian aku dengan diri aku.


>>Dalam masa yang sama juga, ada manusia yang tidak suka melihat keakraban kitowg..
>>Puas kitowg dikutuk,diumpat....
>>Pada suatu hari, si dia cubit aku dalam kelas, maka timbul lah isu dan kekecohan pada masa itu. Makin heboh lah cerita tu lagi apabila dia difitnah dengan some kes dengan adik aku sendiri.
>>Dia memang agak rapat dengan adik aku dan pada masa yang sama dia rapat ngan aku.
>>Ya Allah, pada masa tu aku rasa tak nak hidup lagi. Tak sanggup nak berdepan ngan segala masalah tu..
>>Hanya Allah saja yang tahu betapa sakitnya hati aku apabila dikutuk dan dikata oleh teman sekelas ku sendiri..
>>Maluya hanya Allah yang tahu.
>>Namun si dia tidak membiarkan aku untuk terus patah semangat kerana perkara itu.
>>Dia tidak putus-putus membimbing dan menasihati aku walaupun dia sering dipersalahkan sekiranya aku DOWN.
>>Mulut-mulut orang yang tidak bertanggungjawab sahaja yang suka menunding jari ke arahnya atas segala kegagalan atau kesilapan aku.
>>Di manakah letaknya keadilan pada masa itu.?
>>Aku amat bersimpati dengan dirinya.
>>Maafkan MUS ye syg...


>>Si dia juga lah yang tolong aku wat kerja kursus aku sebenarnya.hehehe...shhh!...
>>Kalau tidak kerana dia, entah jadi apa kerja kursus aku tu..hahahah....
>>Dia sanggup datang ke rumah aku untuk membantu aku menyiapkan semua tu tanpa meminta sebarang imbalan.Seharian dia di rumahku.
>>10 Julai 2009, dia cuba melamar aku menjadi girlfriend dia melalui sms tapi aku menolak.
>>Namun,dia tidak putus asa memujuk aku menerimanya.
>>Dia meyakinkan aku tentang kesilapan aku membuat perjanjian dengan diri sendiri.
>>Masing-masing merana.
>>Detik 16 Ogos 2009 hari ahad, jam 1307, si dia telah melamar aku sekali lagi tetapi secara face to face kali ni.Di studio seni di kala hujan lebat ptg tuh..hahaha.....Akhirnya aku terima...
>>Sejak hari itu, i'm not single anymore.
>>Aku cuba semai cintaku dan membuka pintu hatiku untuknya.


>>Sejak aku menjalinkan hubungan itu, kitowg melalui pelbagai cabaran,suka dan duka bersama.
>>Kitowg kerap bergaduh,gembira,sedih dan ketawa bersama.
>>Namun kitowg tetap menjadi bahan umpatan orang lain walaupun kitowg menjalinkan hubungan tersebut.
>>Aku sendiri tidak tahu dimana silap kitowg sampaikan ktowg dikutuk,dikata samapi gitu sekali.
>>Bukan aku tidak tahu pasal tu semua cuma aku tidak mahu tahu dan malas nak ambil tahu.Sedangkan aku sendiri tidak menyibuk dengan hal-hal mereka.lantaklah pe dyowg nak kata.Asalkan aku dan dia tetap bahagia bersama.hehehehe....
>>Kebahagiaan adalah hak milik setiap insan..huhuhu.....


>>Sekiranya aku hendak ceritakan, terlalu banyak suka duka yang aku lalui.
>>Dia lah yang sering menyenangkan parents aku atas kehadirannya ke rumah.
>>Keindahan akhlak dan budinya ku sanjung tinggi sehinggakan parents aku sendiri memuji sikapnya.tak pernah-pernah begitu dengan rakanku yang lain.Alhamdulillah kalau parents aku senang dengan kehadirannay di teratakku sekeluarga....
>>Dia jugalah yang menceriakan bulan puasa dan hari raya aku pada tahun tu..
>>Bawa aku bersamanya beraya di rumah kawan-kawan,meminta izin parents aku untuk membawaku bersama dan itu merupakan hadiah istimewa pada hari raya tersebut.
>>Pada ulag tahun kelahiranku yang ke-19, dialah orang pertama yang wish dan bagi hadiah tudung biru..Aku hargai semua tu..Terima kasih,sayang,...I love it so much....
>>Atas kesibukan dan urusan yang tidak dapat dielakkan di sekolah, aku agak kurang meluangkan masa untuk dirinya sehingga membuatkan dirinya terkilan dengan sikapku.
>>Bukan kali pertama dia menangis keranaku tetapi sudah berkali-kali.
>>Ya Allah, ape yang telah hamba-Mu lakukan?? Berilah aku petunjuk-Mu untuk memperbaiki semua ini,Ya Allah.Hatinya yang terluka perlu diubati,Ya Allah...
>>Kelihatannya, dia terlalu banyak menderita sejak bersama aku...Terlalu banyak yang dia korbankan untuk diriku.
>>Sering kali juga dia memperkecil-kecilkan dirinya di hadapanku...membandingkan dirinya dengan EX-BF ku...
>>Syg,andainya kau tahu, kisah cinta itu tidak seindah yang kau gambarkan.
>>Malah,dirimu lebih baik dan lebih segalanya darinya.Kau lah yang paling kacak,paling comel,paling manja,paling sweet,paling romantik dan paling sempurna di mataku..
>>Tiada yang kurang tapi kenapa kini kau seolah-olah masih memperkecilkan kebolehan dirimu,syg?
>>Aku? Apa usaha aku? Aku sendiri tidak tahu ape yang perlu aku lakukan agar dia kembali ceria..
>>Aku tidak sanggup mendengar tangisan dia lagi...Bantulah aku,Ya Allah..Apa yang harus aku lakukan.?


>>Si dialah pembawa sinar dalam hidupku,.
>>Ku harapkan di dia lah yang menjadi teman hidupkan nanti dan aku harap agar aku dapat membina keluarga bersamanya serta menghabiskan sepanjang hayatku dengannya.
>>Tiada yang lain lagi,aku harapkan jodoh kitowg berkekalan dan diperkuat dari hari ke hari.
>>Amin...


>>Terima kasih,sayang kerana hadir dalam hidupku.
>>Hanya kau sajalah yang bertakhta di hatiku kini.
>>Ku serahkan sepenuh hatiku hanya untuknya...
>>Keakraban kami bukan setakat ini sahaja, malah kawan-kawan,saudara maraku dan keluargaku juga tahu mengenainya..
>>Tetapi parents ku hanya tahu aku rapat dengan si dia sebagai kawan saja.
>>Maafkan ayang,sayang...Di kesempatan lain, akan ayang cuba sampaikan khabar ini kepada mereka.


>>Kalua korang semua nak tahu,dia lah manusia paling ceria,paling manja,paling sensitif,paling kuat membebel,pendek kata paling best la pada aku..
*pendek yang kata,aku tak kata pape,...huahahahah...=p
>>p tanpa bebelan dia,tanpa sensitif dia,tanya ketawa dia,hidup aku sunyi jew,...RINDU BEB!!! huhu....
>>Dia juga lah teman aku belajar,teman happy aku,teman sedih aku n dia lah segalanya..
>>Aku tak sanggup bayangkan hidupku apabila kehilangannya..
>>Aku berjanji Cintaku hanya buatnya seorang sahaja...
>>Tak de yang lain lagi dah..
>>Dialah putera idaman yang ku cari-cari selama ni....
>>Yang punya banyak persamaan dan perbezaan denganku...huhu..
>>Doakan yang terbaik untuk hubungan kami ye....
>>Nak tahu tak siapa cayunk aku tuh?
hehehe...namanya MUHAMMAD SHIDIQ BIN ADAM...C5-02™
p/s: gambarnya ada di atas..hehehe.....=p

3 ulasan:

  1. hyep mus,teruskan berblog..
    hu..hu..
    aq dh malas n tewus x adew mood nk tulih blog blew adew owg duk kecoh2 kt skola..so,aq pun tpakse close aq nyew blog..
    sejak peristiwa tuh,blog aq bukn utk tatapan umum tp hanya untk diwi sendiri shj..
    maybe 1 day,aq try la nk berblog lg..
    actly,mmpunyai bog neyh mmg besh kn..

    ur fwend:nurulhuda :)

    BalasPadam
  2. ur great love story...
    hrp korg bahagia smpai bile2 k...
    hepi always ^_^

    BalasPadam

COMMENTS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...